Звіт керівника Заборольського ЗДО №46 за 2021-2022 н.р.


Позначки:

РІЧНИЙ ЗВІТ КЕРІВНИКА

ЗАБОРОЛЬСЬКОГО ЗДО № 46

             ОЛІФЕРЧУК ГАЛИНИ ВАСИЛІВНИ

ПРО ПІДСУМКИ РОБОТИ   ЗА 2021 – 2022 н.р.

перед колективом і громадськістю

Інформаційна довідка

Комунальний заклад “Заборольський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №46″Луцької міської ради”

Рік заснування: 1983 році.

Форма власності: комунальна.

Загальна площа закладу: 588кв.м.

Юридична адреса: 45623, Волинська область, Луцька ОТГ, с.Забороль, вул. Володимирська 39,А тел. 794160.

Електронна адреса: galina.oliferchuk@ukr.net

Керівник закладу: Оліферчук Галина Василівна

Специфіка діяльності закладу:  заклад дошкільної освіти(ясла-садок)

Працюємо:  за п`ятиденним робочим тижнем протягом 12 годин.

Вихідні дні: субота, неділя, святкові та неробочі дні.

Щоденний графік роботи: 7.30 – 19.30.

Проектна потужність:  45 місць. Загальна кількість вихованців перевищує проектну потужність і на даний момент нараховує 57 дітей.

Діяльність закладу забезпечує  16 працівників.

  1. Організаційно – правові засади діяльності закладу дошкільної освіти.

      Заборольський заклад дошкільної освіти №46 Луцької міської ради здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України, зокрема: Конституції України, Законів України «Про освіту» від  05.09.2017 року № 2145-VIII, «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 року № 2628-III (із змінами), Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року  № 305 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 №86), та інших розпорядчих документів.

     Статут ЗДО №46 відповідає Положенню про заклад дошкільної освіти та чинному законодавству. Складений відповідно до вимог, враховує всі сфери діяльності закладу. Заклад дошкільної освіти визначений як юридична особа.

     Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку  дітей.

     В закладі групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

     У закладі функціонує дві різновікові групи: ясельно – молодша група (вік 2-4 роки) – 26 дітей та середньо – старша (4-6 років) – 31 дитина.

     З метою прогнозування перспективної мережі ЗДО працівниками щорічно проводиться облік дітей села Забороль та навколишніх сіл Антонівка, Всеволодівка, Олександрівка. Заклад відвідує 12 діток з навколишніх сіл. Охоплення дошкільною освітою дітей п’ятирічного віку становить 100 %.

     Зарахування дітей в ЗДО здійснюється на підставі заяви батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, свідоцтва про народження.

     Навчальний рік розпочинається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. 13 дітей – користуються пільгами по харчуванню .(9-з багатодітних родин, 2-  з малозабезпечених сімей, 1 – дитина інваліда війни АТО, 1 дитина  має статус внутрішньо – переміщеної особи з Донеччини).

     Головною метою моєї діяльності як керівника є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх всебічного  розвитку, також директор організовує, відстежує хід та результативність здійсненого соціально-педагогічного патронату сімей села з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку.

     На даний час у черзі до дошкільного закладу 59 дітей: До року-5 дітей, до 2 років -23 дитини, до 4 років-31 дитина.

     Контроль за організацією відвідування дітей закладу дошкільної освіти здійснюється директором та сестрою медичною щоденно, 1 р в тиждень дане питання обговорюється на оперативній нараді, 1 р в місяць питання аналізується поглиблено та заноситься в книгу аналізу.

  1. Кадрове забезпечення

     Визначальним чинником, від якого залежить якість і кінцевий результат будь-якого закладу освіти є його кадрове забезпечення. Наш заклад забезпечений педагогічними кадрами і технічним персоналом повністю і в якісному складі.

Всього працівників в закладі – 16, з них:

  • педагогів – 6 (директор, керівник музичний та 4 вихователі).
  • сестра медична старша – 1 чол.;
  • Обслуговуючого персоналу – 9 чол.

За рівнем кваліфікації педагоги мають такі  кваліфікаційні категорії:

«спеціаліст вищої категорії» – 1 педагог,

«спеціаліст І категорії – 1 педагог,

категорія «спеціаліст» – 4 педагога.

     За рівнем освіти педагоги мають:  вищу відповідну педагогічну освіту в обсязі вищого навчального закладу. Добір кадрів здійснюється з урахуванням фаху освіти. Обов’язкове володіння українською мовою.

     Важливим напрямком підвищення професійного рівня педагогів є атестація працівників.

     При атестації дотримуються вимоги Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Складено перспективний план атестації педагогічних працівників на 2020-2025 роки, план роботи засідань атестаційної комісії на 2021-2022 н.р., видано накази. Дошкільний заклад приєднаний до атестаційної комісії ЗДО №26 м.Луцька. Прослідковується підвищення кваліфікаційних категорій працівників.

      За період роботи, впродовж року, педагоги закладу стали учасниками онлайн-семінарів, вебінарів, тренінгів та майстер-класів, та збагатили цікавими знаннями свій професійний педагогічний досвід.

  1. 3. Організація освітнього процесу

     Освітній процес в ЗДО будується у відповідності до програмно-методичного забезпечення та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і  науки України.

       Впродовж 2021-2022 навчального року педагогічний колектив ЗДО № 46 працював за програмою виховання і навчання дітей дошкільного віку «Дитина » в обох групах закладу.

     До початку навчального року директор ЗДО ретельно складає структуру освітнього процесу, в якій передбачається реалізація освітніх, розвивальних та виховних завдань з усіх напрямків програми та Базового компонента дошкільної освіти.

     Згідно цієї структури складається розклад занять, в якому передбачаються фронтальні заняття: математика, малювання, аплікація, ліплення, заняття з розвитку мови та ознайомлення з навколишнім, природа, художня література, фізкультура /проводять вихователі/, музичні заняття /проводить керівник музичний /, робота в повсякденному житті, розваги та гурткова робота. Для ефективного вирішення проблем навчання та виховання дітей, педагоги перебувають у постійному творчому пошуку, експериментують та впроваджують сучасні перспективні програми та методики.Педагогічними працівниками було виготовлено багато необхідного цікавого та змістовного дидактичного та розвивального матеріалу для роботи з дітьми. Поповнено методичний куточок посібниками та педагогічною літературою відповідно до сучасних вимог, переглянуто та поновлено наповнення патріотично-національних куточків.

    Важливе   місце  в  системі  методичної  роботи з  педагогами  посідали педагогічні години, які проводилися щовівторка, на яких розглядалися питання як теоретичного так і практичного характеру. Це і консультування педагогів, огляд новинок періодичної  літератури, «круглі столи»,  ділові ігри,  майстер-класи, тощо.

      Спрямовуючи  освітній процес на  виконання пріоритетних завдань, адміністрацією  сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи,  як  засідання педагогічних  рад: 1.«Завдання педагогічного колективу на 2021/2022 навчальний рік»(серпень 2021)

 2.«Організація комунікативно-мовленнєвої діяльності дошкільників» (листопад 2021). У зв’язку з введенням воєнного стану та призупиненням функціонування ЗДО третю педагогічну раду проведено в травні 2022 року  та присвячена підведенню підсумків освітньої роботи за рік.     Педагогічний колектив прозвітував про пророблену роботу. До педагогічних рад проводився колективний перегляд педагогічного процесу .Проведено семінар-практикум «Комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільників» (грудень); семінар» Ми українці і цим ми пишаємося», міні-тренінг «Як полегшити адаптацію малюків» (вересень 2021р.); семінар з вихователями старшої групи «Моніторинг якості дошкільної освіти» (вересень 2021р.);  виготовлення  колажу «Осінні барви» (жовтень 2021р.);презентація посібників: «Моє рідне село», лепбуків «Україна», «Космос», «Великдень», «Пожежна безпека», «Леся Українка», оформлення інформаційного матеріалу «Форми роботи з батьками та дітьми під час надзвичайного стану»); колективні перегляди занять та режимних моментів (жовтень-січень), консультації (щомісяця), майстер-класи, ділові ігри та інші форми методичної роботи.(Додатки)

            В практиці роботи педагоги закладу використовували інноваційні технології, зокрема:

  • Методика Наталії Гавриш «Використання коректурних таблиць»(вихователь Стаднік Т.П.);
  • Методика навчання дітей розповідання за схемами, О.Білаш, К.Крутій (вихователь Курчак В.М.);
  • «Елементи методики музичного виховання Карла Орфа»(керівник музичний Бубнова Н.П.);
  • Нетрадиційні техніки малювання(вихователь Савлук О.В.)

Впровадження сучасних інноваційних технологій у роботу з дітьми сприяло підвищенню професійної компетентності педагогів, організації партнерської взаємодії з дітьми, підвищення рівня їх пізнавального інтересу та мотивації до навчання, забезпечення особистісно-орієнтованого підходу.

На виконання варіативної частини Базового компонента дошкільної освіти в ЗДО №46  впродовж 2021-2022 н.р. було організовано та впроваджено роботу гуртків за наступним профільним спрямуванням:

  • Англійська для дітей (вих. О. Бегаль);
  • Нетрадиційні техніки малювання (вих. Савлук О.В.)

     Педагоги нашого закладу активно співпрацювали з батьками, вчасно відгукувались на їхні запити, залучали членів сімей до освітнього процесу групи та життя садочка. В умовах карантину та воєнного стану у ЗДО було налагоджено дистанційну роботу педагогів з батьками вихованців. Впродовж періоду з 01.04.2022 по 30.06.2022року ЗДО, в зв’язку з впровадженням воєнного стану, перейшов на дистанційне надання освітніх послуг вихованцям. Був розроблений план проведення дистанційної роботи закладу в даний період, перспективні та календарні плани роботи з дітьми згідно вікових груп. Проводилася дистанційна методична та психологічна робота з педагогами згідно складених планів. Методичні матеріали, відео проведення занять висвітлювалися на сайті та  закладу.  Педагоги створювали відео звіти у вигляді фото колажів, колажів робіт дошкільників.

     Таким чином, річний план за 2021 – 2022 навчальний рік колективом ЗДО в основному виконаний, поставлені цілі досягнуті. В організації освітнього процесу на 2022 – 2023 навчальний рік плануємо працювати над такими завданнями: -сприяти удосконаленню патріотичних почуттів, формувати розмовне мовлення дітей шляхом використання сучасних технологій, розвитку зв’язного мовлення, – формувати фізично розвинену особистість дитини.

     Налагоджена робота батьківських комітетів груп. Батьки надають посильну допомогу закладу, допомагають в облаштуванні ігрових ділянок, проведенні ремонтних робіт, закупівлі іграшок,канцтоварів.

     Директором закладу значна увага приділяється здійсненню внутрішнього контролю за якістю освітнього процесу,  систематичний контроль за плануванням освітнього процесу.

З метою комплексної оцінки стану освітнього процесу здійснюється контроль:

 – підготовка до нового навчального року (вересень)

 – вивчення рівня компетентності дошкільників (грудень, квітень)

     Крім цього, щороку проводиться два тематичних вивчення і два контролі за наслідками тематичних вивчень. Результати вивчення узагальнені довідками, наказами; доводились до відома та обговорювались з педагогами на оперативних нарадах, педагогічних радах.

     В подальшому буде продовжуватись робота по осучасненню прийомів, методів і форм освітньої роботи з дітьми, щоб це було для них цікаво та корисно,  щоб освітній процес в ЗДО сприяв формуванню компетентної особистості.

     У ЗДО створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів. Вдало поєднанні колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи сприяють ефективному росту фахової майстерності педагогів.

      З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу  придбано та виготовлено  наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти педагоги опрацьовували протягом навчального року.                                                                                                     Протягом  навчального року заклад дошкільної освіти брав участь у методичній роботі міста.

     При реалізації завдань плану роботи проводилась  робота з метою формування у дошкільників знань, умінь, навичок відповідно до їх вікових особливостей та вимог Освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина». Велика увага приділялась спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного особистісно-орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість.

      З метою відстеження динаміки зростання якісних показників кожної дитини (групи в цілому) впродовж навчального року проводяться два зрізи знань дітей (на початок та на кінець).(Див.таблицю)

              Інформація про стан показників компетенцій
дітей дошкільного віку за І квартал 2021– 2022н/р.
Відповідно до річного плану роботи        Заборольського  ЗДО №46 в дошкільному закладі було вивчено рівень знань дітей 2 груп.
Результат моніторингу по кожній віковій групі (див.таблицю) .
Моніторинг знань, умінь та навичок дітей за всіма освітніми  лініями в обох вікових групах показав слідуюче: показник виконання програми з освітніх напрямів «Дитина в соціумі» (7.28%), «Гра дитини»(7.39%), «Дитина в соціумі » (7,28%), «Мовлення дитини»(7.2%),«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (7,30%), «Дитина в світі культури» (7,28 %).


з/п
Вікова
група
Всього
обстежено
Кількість
дітей з
високим
рівнем з
числа
обстежених
Кількість
дітей з
достатнім
рівнем з
числа
обстежених
Кількість
дітей з
середнім
рівнем з
числа
обстежених
Кількість
дітей на
шляху до
успіху з
числа
обстежених
1.Молодший
дошкільний
вік(4р.ж.)
16/73%3/19%6/37%4/25%3/19%
2.Старший
дошкільний
вік(6р.ж.)
22/85%6/27%7/32%6/27%3/14%
Всього: 38/79%9/24%13/34%10/26%6/16%

     Найнижчий показник належить освітньому напряму «Мовлення дитини». Отже, вихователям дошкільного закладу необхідно посилити роботу з мовленнєвого розвитку дітей. Під час обстеження виявлено, що діти проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, достатньо легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно себе почувають в цьому товаристві.

Картка спостережень для оцінки результативності освітньо-виховного процесу  у       ЗДО (за освітніми напрямами)

  1. Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування вихованців.

     В 2021-2022 навчальному році колектив ЗДО продовжував роботу щодо зміцнення фізичного та психічного здоров’я кожного вихованця на засадах ефективної діагностики та корекції. Планомірно проводилися антропометричні вимірювання дітей:– 1 раз у квартал. Всі вимірювання фіксувалися в журналі антропометрії та оформлялися листи здоров’я усіх груп закладу дошкільної освіти.

     Систематично проводиться моніторинг захворюваності дітей в ЗДО.

     Проведений аналіз захворюваності дітей за 2021 рік показав, що рівень їх захворюваності дещо знизився порівняно з рівнем захворюваності за 2020 рік. Так, у 2021 році дітьми закладу дошкільної освіти через хворобу пропущено 832 дні, що на 224 дні менше, ніж в 2020 році.

     Здоров’я дитини неможливо забезпечити без раціонального харчування. Правильна організація харчування дітей у закладі дошкільної освіти  набуває особливої актуальності через високий показник охоплення дошкільною освітою дітей від 2 до 6 років. Саме тому в закладах дошкільної освіти повинна бути впроваджена Міжнародна система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках – система ХАССП, яка ідентифікує, оцінює та контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів. Головним завданням системи ХАССП у ЗДО є аналіз небезпек і проведення поетапного контролю за етапами приготування страв і продуктів харчування, починаючи від прийому продуктів комірником і до моменту видачі готової страви.Організація харчування ведеться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року №298/227 (із змінами). За цей навчальний рік за результатами перевірок управління Держпродспоживслужби  порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також невідповідності нормам калорійності харчування дітей на виявлено. 

     Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоку, групових приміщень задовільний. Кухонне обладнання, посуд у достатній кількості. Протягом 2021 року придбано кухонний посуд та тарілки, чашки для дітей.

     Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою контролю за виконанням затвердженого набору продуктів, сестрою медичною старшою  ведеться журнал обліку виконання норм харчування, дотримання яких здійснюється відповідно до нормативних документів та у межах відповідних бюджетних призначень.

     Педагоги приділяють велику увагу вихованню культурно-гігієнічних навичок дітей під час  вживання  їжі, етикету прийому їжі (згідно програмових вимог). Питання раціонального харчування дошкільнят висвітлюють під час проведення батьківських зборів, індивідуальних консультацій. Батьки щоденно отримують конкретні відомості про склад харчування, яке діти споживали протягом дня через засоби комунікації: Viber.

     В закладі дошкільної освіти у відповідності до річного плану вівся потижневий систематичний контроль за організацією та  якістю харчування, правильною кулінарною обробкою продуктів, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю та дотриманням термінів зберігання продуктів харчування, який здійснювався сестрою медичною старшою Ремінською В.С. та директором ЗДО.

     В 2021-2022 навчальному році у закладі дошкільної освіти було забезпечено харчування дітей пільгових категорій. Станом на 20 лютого 2022 року безкоштовно харчуються в закладі дошкільної освіти 1 дитина, батько якої має інвалідність (АТО); 2 дітей з малозабезпечених сімей;  1дитина, що має статус внутрішньо переміщеної особи; за 12 дітей з багатодітних сімей батьки сплачують 50% вартості плати за харчування.

Середня фактична вартість харчування у 2021 р. становила 29,84 грн.

Середній показник виконання норм харчування – 81% .

Серед причин невиконання норм харчування – тендерні процедури та ріст цін на продукти харчування.

     Відповідно до графіку, медсестрою надавалися направлення батькам вихованців для проведення щеплення дітям. Протягом   2021 р.зроблено реакцію манту – 5 дітям,  від поліомієліту – 8,  БЦЖ- 3,  14 – КПК. В умовах амбулаторії проводилися лабораторні обстеження; огляди сімейними лікарями.

     У обох групах заведені листки здоров’я. Групи здоров’я: І – 43, ІІ – 11, ІІІ – 3. Фізичний розвиток дітей: високий – 0, вище середнього – 3, середньо гармонійний – 52, нижче середнього – 2, низький -0. Безпосередньо у групах проводиться консультативна робота з батьками щодо оздоровлення дітей вдома та в умовах дитячого садка.

  1. Фінансова та господарська діяльність ЗДО

     ЗДО є комунальним закладом, тому матеріально-фінансове забезпечення відбувається за рахунок бюджетних коштів та благодійних внесків батьків. Завдання адміністрації полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Ми маємо задовільну матеріально-технічну базу.

     Адміністративно-господарська діяльність здійснюється відповідно з перспективним і річним планами роботи. Щоденно контролюється економія електроенергії, води, газу та стан майна,  обладнання, приміщень, території закладу. Уся діяльність персоналу регламентується наказами директора.

     Усі питання, які пов’язані з охороною праці, профілактикою травматизму, проблемами цивільного захисту, охорони життєдіяльності дітей, санітарних правил утримання приміщень, збереження майна закладу та дотримання здорового психологічного клімату в колективі вирішуються оперативно з урахуванням проблемних запитів.

     Одним з питань, яке слід здійснити в перспективі – це добудова зали, без якої виникають труднощі в освітньо – виховній роботі з дітьми.

     Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази закладу – один із важливих напрямків роботи директора та колективу. Своєчасно проводиться підготовка до організованого початку навчального року: батьками та працівниками здійснюються капітальні та поточні ремонти.

     За бюджетні та батьківські кошти було придбано дитячу літературу та канцтовари – 5330,00 грн; посуд – 2210,00 грн; заміна піску – 1800,00 грн; пісочниця – 1000,00 грн; миючі та дезінфікуючі засоби, серветки, туалетний папір, фарбу.

     Педагогічний колектив та колектив батьків – це єдиний спільний організм, об’єднаний спільною метою, гуманними стосунками та високою відповідальністю. Вони допомагали у проведенні ремонтних робіт у групах та на території закладу, створювали затишок та комфорт для дітей. Завдяки нашій співпраці значно зріс імідж закладу, про що свідчать запити та інтереси батьків.

     Поступове осучаснення предметно-просторового середовища закладу, його розвиток можливий тільки за умов засвоєння нововведень, бачення власної перспективи розвитку, плідної співпраці всіх учасників освітньо-виховного процесу.

  1. Управлінська діяльність директора ЗДО

     У своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України « Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, рішеннями Уряду, розпорядженнями засновника, наказами управління освіти і науки, правилами і нормами з охорони праці, Статутом закладу, Колективним договором. Безпосереднє керівництво здійснює управління освіти і науки Бориспільської міської ради. Управлінські рішення та дії керівника ЗДО були спрямовані на виконання таких завдань:

  1. Організація діяльності колективу щодо надання освітніх послуг населенню відповідно до статуту дошкільного закладу.
  2. Комплектування груп на 1 вересня 2022 – 2023 навчального року дітьми та кадрами.
  3. Забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.
  4. Організація харчування та медичного обслуговування дітей.
  5. Вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.
  6. Сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.
  7. Створення сприятливого емоційно – психологічного клімату у колективі ЗДО.
  8. Організація дистанційної роботи педагогічних працівників.
  9. Організація різних форм співпраці з батьками.
  10. Організація роботи в умовах військового стану.
  11. Колектив постійно працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу. Цьому сприяє власний сайт, сторінка у фейсбук.
  12. Організація роботи з сім’ями вихованців

     Взаємодія з сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в організації освітньо – виховної роботи з дітьми. Дошкільний заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та навчання дітей. Педагогічний колектив використовував для цього різні активні форми співпраці :

– батьківські збори;

– індивідуальні консультації різних спеціалістів;

– виставки робіт дітей , батьків та вихователів,

– участь батьків у підготовці та проведенні свят ,

– «зелені десанти»;

– круглі столи;

     Онлайн – спілкування, спілкування з допомогою вайбер, спілкування у групах під час карантинних обмежень та військового стану.

     Хочу подякувати родинам наших дітей за допомогу в організації освітньо – виховного процесу , за створення затишку на території та у приміщенні ЗДО.

     «Ми не прагнемо  стати кращими за інших, ми намагаємося стати завтра кращими за нас сьогоднішніх»